Doua dintre caracteristicile de baza ale Marketingului Strategic sunt: preocuparea pentru evolutia pe termen lung si utilizarea schimbarii ca ingredient esential al administrarii organizatiilor. Cel de-al doilea atribut face din formularea strategiei o munca foarte grea. De ce? Pentru ca in incercarea de a adapta firma la noile conditii se intra in contradictie cu valorile si relatiile deja impamantenite la nivelul mentalului colectiv al celor care timp de cativa ani buni au pus umarul la indeplinirea obiectivelor societatii lor. Cultura unei companii seamana foarte mult cu cea a unui popor. Culturile firmelor difera intre ele, asa cum difera cultura(in sens de sistem de valori) fiecaruia dintre noi. Odata ce au prins radacini nu mai pot fi schimbate cu una cu doua. Pentru ca sunt pana la urma niste idei, niste perceptii ale realitatii. Partea proasta e ca istoria umanitatii e plina de exemple de civilizatii care au disparut pentru ca au fost incapabile sa se adapteze, sa se schimbe. In astfel de cazuri sunt cateva posibile solutii: intelegerea vechii culturi pentru a cunoaste echilibrul de la care se pleaca, incurajarea angajatilor care nu se impaca cu vechea cultura si au valori proprii compatibile cu cea dorita in prezent de catre conducerea firmei, gasirea celei mai bune subculturi in organizatie si folosirea ei drept model(cu cap, nu dupa modelul panoul de onoare ) si(foarte important!) planificarea schimbarilor pe o perioada relativ lunga, de 3-5 ani, pentru a oferi oamenilor ragazul necesar adaptarii la schimbare. Cred ca pana la urma ideile noastre proprii ne sunt cei mai mari aliati, dar si dusmani in viata. Acest articol a fost publicat pe decembrie 18, 2008 la 9:17 am si e postata la Marketing. Poti urmari raspunsurile acestei insemnari prin RSS 2.0 feed. Puteti lasa un raspuns, sau trackback from your own site.